غول چراغ جادو (سایت Akinator)

محیط اینترنت پر از وب سایتهای جالب و سرگرم کننده است. اما وب سایتی که امروز می‌خواهیم معرفی کنیم در نوع خود بی‌نظیر است. سایت Akinator یک غول چراغ جادو است که قادر است ذهن شما را خوانده و شخصیت مورد نظر شما را حدس بزند.

معرفی سایت Akinator (غول چراغ جادو)

در Akinator شما نام یک شخصیت معروف را در ذهن خود انتخاب می‌کنید و غول چراغ جادوی سایت اکیناتور آن را حدس می‌زند. این شخصیت می‌تواند یک بازیگر، ورزشکار، هنرمند یا یک شخصیت سیاسی و … باشد.

سایت akinator

روش بازی در سایت اکیناتور

برای بازی وارد سایت Akinator شوید و پس از انتخاب شخص مورد نظر بر روی لینک Play کلیک کنید. نام، سن و جنیست خود را وارد و بر روی دکمه Play کلیک کنید. سپس غول چراغ جادو اقدام به پرسیدن سوالهایی در مورد شخص مورد نظر می‌کند که شما باید با استفاده از بله، خیر، نمی‌دونم و شاید به پرسشها پاسخ دهید.

مثلا پرسیده می‌شود که آیا شخص مورد نظر ایرانی است؟
پس از پاسخ دادن به چند پرسش در کمال ناباوری خواهید دید که نام و در صورت وجود تصویر شخص مورد نظر به شما نمایش داده خواهد شد.

در سایت Akinator می‌توانید اپلیکیشنهای موبایل این بازی را نیز دریافت و بر روی گوشی خود نصب و بازی کنید.

سایت اکیناتور چگونه کار میکند؟

سایت اکیناتور دارای یک بانک اطلاعاتی جامع است که بخشی از آن نیز توسط خود بازی‌کنندگان سایت تامین می‌شود. در این وب سایت هر شخصیت دارای برچسبهایی است که سایت با توجه به آنها شخصیتها را فیلتر می‌کند و در نهایت به شخصیت مورد نظر شما دست پیدا می‌کند.

مثلا سایت از شما سوال می‌کند، آیا شخصیت مورد نظر شما خانم است؟
جواب بله به این پرسش باعث می‌شود حداقل نیمی از بانک اطلاعاتی که در واقع مردان هستند نادیده گرفته شود.

با فیلتر شدن اشخاص به دلیل پرسیدن سوالهای مختلف، شخص مورد نظر شما را به سادگی شناسایی و به شما اعلام می‌کند. البته پشت این سیستم ساده یک بانک اطلاعاتی و برنامه نویسی قوی وجود دارد اما الگوریتم آن به همین سادگی است.
در واقع می‌توان بازی اکیناتور را به بازی‌های بیست سوالی تشبیه کرد که اگر کمی زرنگ باشید حتی با دادن پاسخهای صحیح می‌توانید آن را به بی راهه برده و گمراه کنید.

چگونه سایت Akinator را شکست دهیم؟

به عنوان مثال ما در یک بازی نیوشا ضیغمی را به عنوان شخصیت مورد نظر انتخاب کردیم. اما سایت اکیناتور بعد از پرسیدن حدود ۵۰ سال اذعان کرد که از شما شکست خورده است.

سایت akinator شکست خورد

جالب‌تر اینکه سوالاتی که می‌پرسید بعضی اوقات بسیار غیر منطقی و پرت بود. به عنوان مثال با اینکه ما پاسخ داده بودیم که شخص مورد نظر بازیگر ایرانی است اما مدام سوال می‌کرد که شخص مورد نظر هندی است؟ پاکستانی است؟ آمریکایی است؟ (شاید برای اینکه مطمئن شود ما جواب درست می‌دهیم)

در نهایت نیز به جای معرفی یک شخصیت یک لیست از ۲۰ بازیگر خانم ایرانی داد که در واقع اصلا خانم نیوشا ضیغمی در میان جوابها نبود.

در این مرحله سایت اکیناتور از شما می‌خواهد نام شخصیت مورد نظر و بیوگرافی مختصری از آن را ارسال کنید تا بانک اطلاعاتی‌اش را تکمیل‌تر کند.

البته سایت هوشمندی‌هایی نیز دارد و ممکن است با توجه به آی‌پی سیستم شما و کشور محل اقامت‌تان پرسشهای خاصی کند!

1 comments On غول چراغ جادو (سایت Akinator)

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer