عمل خواننده ترک توسط دکتر سمیعی

مدتی است متنی مبنی بر عمل خواننده ترک توسط دکتر سمیعی در اینترنت پخش شده است که نه تنها مایه مباهات ایران و ایرانی نیست، بلکه می‌تواند با هدف تخریب تولید و منتشر شده باشد. اگر این مطلب را نخوانده‌اید، می توانید این متن را اینجا بخوانید:

ابراهیم تاتلیس، خاطرت هست سال‌ها پیش در یک مصاحبه‌ی تلویزیونی اعلام کردی که از ایرانی‌ها متنفر هستی. خوشحالم که سلامتیت بهت بازگشت. اما تا وقتی که نفس می‌کشی یک چیز رو هیچ‌وقت فراموش نکن. و اون اینکه جونت رو یک ایرانی نجات داد.

tatlis1

رسانه‌های ترکیه پروفسور سمیعی، جراح مغز برجسته‌ی ایرانی که برای جراحی ابراهیم تاتلیس به ترکیه برده شد و ریاست تیم عمل جراحی ۱۲ ساعته بر روی جمجمه و مغز ابراهیم تاتلیس را بر عهده داشت را بعنوان نجات دهنده‌ی جان محبوب‌ترین هنرمند کشورشان معرفی کردند. جراح برجسته‌ای که از جمله بنیانگذار رشته‌ی جراحی قاعده‌ی جمجمه در جهان و ابداع کننده‌ی روش‌های تازه در زمینه‌ی جراحی میکروسکوپی مغز در جهان بوده است.

پاسخ به شایعه عمل خواننده ترک توسط دکتر سمیعی

متن فوق نیز مانند بسیاری از متنهای موجود در اینترنت، دروغ و نادرست است و تنها برای افزایش بازدید و نظرات کاربران توسط عده‌ای انسان سخیف و کوته‌بین ساخته و پرداخته شده است. تاتلیس بارها اعلام کرده که عاشق ایرانی‌هاست و از ایرانیان متنفر نیست. در یک مصاحبه در جواب این سوال که «ایرانی ها رو دوست داری؟» به مزاح گفته است: نه! دوست ندارم!
و بعد از دو ثانیه گفته: این چه سؤالیه؟! معلومه که دوست دارم! این همه طرفدار دارم اونجا!
اما اشخاصی که تمایل به حقیقی نشان دادن این متن داشته‌اند تنها بخش اول را پخش کرده اند.
در ویدیو زیر می‌توانید مشاهده کنید که او چند بار اعلام می‌کند که عاشق ایرانی‌ها و طرفداران ایرانی‌اش است و در واقع همین داستان را تعریف می‌کند.

ماجرای عکس دکتر سمیعی و ابراهیم تاتلیس چیست؟

عکس دکتر سمیعی با او نیز کار سخیف فتوشاپی است و با یک نگاه به سادگی می توان فهمید که عکس دستکاری شده است. در عکس زیر (عکس اصلی) می‌بینید که رجب طیب اردوغان به ملاقات او رفته است.

عمل خواننده ترک توسط دکتر سمیعی

تاتلیس پس از سوء قصد در ترکیه مورد مداوا قرار گرفت. گلوله از جمجمه‌ی او خارج و پس از دو هفته اعلام شد که حال عمومی او آن‌قدر خوب است که بتواند به کمک عصا بایستد و سپس مصاحبه کرده و به طرفداران اعلام نمود که زنده و خوب است.

پس از مدتی برای فیزیوتراپی و حرکت درمانی به کلینیکی در جنوب مونیخ آلمان رفت. در آنجا برای بهبود کیفیت حرکتش، عمل جراحی روی او انجام شد که پزشکان آلمانی آن را موفقیت آمیز ندانستند. آنها معتقد بودند به احتمال قوی دست چپ او برای باقی عمر فلج خواهد ماند و تکلم و خواندن برایش دشوار خواهد بود.

گرچه نمی‌توان منکر نام و آوازه‌ی دکتر سمیعی در جراحی مغز شد؛ اما در خبرهای مربوط به تاتلیس (انگلیسی یا ترکی) اشاره‌ای به ایشان به عنوان جراح نشده است. تنها در وبلاگ‌های فارسی زبان، پیجی به نام ایشان در فیس‌بوک و ویکی‌پدیای فارسی از او نام برده شده که البته مستند نیست. پیج فیس‌بوکی توسط ایشان یا تیم ایشان اداره نمی‌شود. در سایت مرکز بین‌المللی مغز و اعصاب که توسط دکتر سمیعی مدیریت می‌شود نام یا لینکی از این پیج نیست.

در پیج مذکور اعلام شده:
«این صفحه لزوماً بیانگر نظرات پروفسور نیست و توسط یکی از دوستداران ایشان در ایران راه اندازی شده است. هدف اصلی این صفحه انعکاس آخرین اخبار و دستاوردهای ایشان و ارائه‌ی نحوه‌ی تماس با ایشان به علاقه‌مندان است.»

9 comments On عمل خواننده ترک توسط دکتر سمیعی

  • تاتلیس به مردم ایران توهین نکرد بلکه شیطنت کسی که کلیپ رو بریده بود و قسمت دوم اون رو حذف کرده بود باعث شد تا مردم فکر کنن که او واقعا توهین کرده بعد ها کلیپ اصلیش رو دیدم که در جواب خبرنگار احمق که ازش پرسیده بود ایرانی ها رو دوست داری و اونم گفته بود نه، بعدش به خبرنگاره میکه چرا این سوال رو کردی؟ مگه میشه دوستشون نداشت… فقط از لج خبرنگار جواب نه داد تا ببینه عکس العملش چیه

  • تاتلیس به ایران توهین نکرد اون مجری شبکه ترکیه ای هنگام منتاژ خبر بقیه حرفشو پخش نکرد مجری از تاتلیس پرسید ایا شما ایران دوست دارین اونم گفت نه بعد خندید بعدش گفت مگه میشه دوست نداشته باشم میمیرم برای ایران ولی اون مجری امریکایی بقیه صحبت ایشون پخش نکرد و سو تفاهم پیش اومد..

  • سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم
    باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

  • مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

  • وای خیلی خوبه ساییتون

  • سلام
    پروفسور یک رتبه علمی و دانشگاهی است و سمیعی در هیچ دانشگاهی تدریس و فعالیتی نداشته است

  • در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۱۱ میلادی در محلهٔ شیشلی استانبول توسط‌ حزب کارگران کردستان [pkk] مورد حمله قرار گرفت که به جمجمهٔ او تیراندازی شد، ولی با جراحی زنده ماند.[۱۰] برخلاف شایعات زیادی که دربارهٔ جراح ابراهیم تاتلیسس موجود است، جراح و نجات‌دهنده او، دکتر ایلهان ایلماجی بود.[۱۱]

  • خیلی سایت ها دروغ می نویسند بخصوص بعضی ایرانیها بیمار روانی هستند که از ترکیه بد بنویسند ولی حسرت رفتن به تور ترکیه دارند

  • کاووس اکبرزاده

    چقدر حالم خوب شد با این ویدیو آقای تاتلیس.این جمله دروغ حال من رو خراب کرده بود هروقت به صدای تاتلیس گوش میکردم.سپاس بیکران.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer