ماشین آلاتی که تا بی نهایت کار می کنند

تمام ماشینها برای ادامه روند فعالیت خود نیازمند دریافت انرژی هستند. این انرژی می‌تواند از یک منبع سوختی و یا یک منبع فیزیکی مانند ضربه یا فشار تامین شود. البته ماشین‌هایی نیز وجود دارند که ظاهرا برای ادامه فعالیتهای خود نیازی به انرژی ندارند و با راه‌اندازی اولیه تا بی نهایت کار می‌کنند.

ماشینهای بی نهایت چگونه کار می‌کنند؟

در فیزیک حرکت دائمی بدون کمک منبع انرژی بیرونی ممکن نیست، در واقع وجود اصطکاک باعث می‌شود که رفته رفته حرکت شتاب نزولی پیدا کند و در نهایت متوقف شود.

ماشین آلات بی نهایت

ماشینهایی که به صورت بی نهایت کار می‌کنند نیز برای حرکت نیاز به انرژی دارند و از این قانون فیزیک مستثنی نیستند، اما تفاوتی که دارند این است که انرژی خود را از منابع طبیعی مختلف نظیر جاذبه و یا منابعی مانند آهن‌ربا که در ساخت ماشینهای بی‌نهایت به کار می‌رود، دریافت می‌کنند.

ماشینهای بی نهایت طبیعی

در طبیعت نیز چنین ماشینهایی وجود دارند، به عنوان مثال کره زمین دارای چرخش دائمی به صورت وضعی و انتقالی است، اما از هیچ منبع انرژی (به ظاهر) استفاده نمی‌کند. البته این حرکت از منابع زیادی نظیر توفان‌های خورشیدی، مقاومتهای میان‌ستاره‌ای، جاذبه، پرتوهای حرارتی یا الکترومغناطیسی و … استفاده می‌کند.
ماشینهای بی نهایت نیز به همین صورت کار می‌کنند که مهترین منبع انرژی آنها جاذبه است.

آیا ماشینهای بی نهایت واقعی هستند؟

با توجه به موارد فوق و ویدیوهایی که در این زمینه تولید شده‌اند، وجود چنین ماشینهایی خیلی بعید به نظر نمی‌رسد و می‌توان گفت ممکن است. اما باید توجه داشت کلمه بی نهایت در این ماشینها نمی‌تواند به معنای زمان بی نهایت باشد و ممکن است تحت شرایطی متوقف شوند.

عده‌ای بر این باور هستند که در صورت وجود ماشینهای بی نهایت می‌توان مشکل انرژی در جهان را برطرف کرد. لازم به ذکر است تولید انرژی از یک ماشین نیازمند ایجاد اصطکاک در آن است و سازوکار ماشینهای بی نهایت عمدتا نمایشی است و باید اصطکاک در آنها به حداقل میزان ممکن برسد.

برای آشنایی با برخی از ماشینهای بی نهایت ساخته شده ویدیو زیر را ببینید.

3 comments On ماشین آلاتی که تا بی نهایت کار می کنند

  • ماشین با حرکت دائم وجود ندارد. بعضی از مثالهایی که نشان داده شد، در کتاب سرگرمیهای فیزیک اثر یاکوب پرلمان آورده شده و با توضیح قوانین فیزیکی ثابت می کند که این ماشینها قابلیت حرکت دائمی ندارند. اگر این ماشینها واقعاً کار می کردند مشکل انرژی کاملاً حل می شد.

    • دوست عزیز مسلما نیاز به انذژی دارند (مانند آسیاب بادی) اما این انرژی می تونه از جاذبه تامین بشه. یعنی ساختار این ماشینها به شکلی هست که مدام تحت تاثیر جاذبه حرکت می کنه. مسلما این ماشینها نمادین هستند و امکان استفاده از آنها در زندگی واقعی وجود نداره.

  • اگر مافیای انرژی,نادانی دانشمند نماها,تنبلی باهوشان,
    حمایت درست پولدارها,سیاست ندارها اجازه بدهند شدنیست

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer