هیدرو دیپینگ (نقاشی روی اشیا سه بعدی)

هیدرو دیپینگ چیست؟

هیدرو دیپینگ (طرح انتقالی با آب) فرآیندی در علم شیمی است که طی آن می‌توان بافتهای رنگی پیچیده و نقش و نگارهای در هم را بر روی سطوح مختلف ایجاد کرد. با استفاده از هیدرو دیپینگ می‌توانید اقدام به نقاشی اشیا سه بعدی کنید و هر طرحی که تصورش را می‌کنید بر روی اشیا سه بعدی پیچیده قرار دهید. البته در حال حاضر بیشتر از این روش برای رنگ‌آمیزی بدنه ماشینها، موتورها و دیگر وسائط نقلیه استفاده می‌کنند.

هیدرو دیپینگ

استفاده از فناوری Hydrodipping

رنگ‌آمیزی اشیا با استفاده از فناوری هیدروگرافی Hydrodipping چند مرحله دارد. در مرحله اول رنگ کاری هیدروگرافیکی طرح مورد نظر شما بر روی کاغذهای مخصوصی چاپ می‌شوند. همچنین شما می‌توانید از طرحهای عمومی آماده استفاده کنید. سپس باید آن را روی آب قرار دهید و در نهایت شی سه بعدی خود را که می‌تواند باک یک موتور سیکلت باشد به آرامی درون آب فرو کنید تا طرح مورد نظر بر روی آن قرار گیرد!!!

رنگ آمیزی گیتار با فناوری هیدرو دیپینگ

این فرآیند ممکن است کمی عجیب و غیر قابل باور به نظر برسد، اما در حقیقت مبتنی بر یک نکته ساده است. در صنعت هیدرو دیپینگ از رنگهای نامحلول در آب مانند رنگهای روغنی استفاده می‌شود و به دلیل اینکه بافتهای رنگی موجود امکان حل شدن در آب را ندارند به خوبی به شی مربوطه می‌چسبند.

رنگ آمیزی موتور سیکلت با فناوری هیدرو دیپینگ

کاربردهای هیدرو دیپینگ

از این صنعت در حوزه‌های مختلف صنعتی که نیاز به رنگ‌آمیزی قطعات و اشیا مختلف دارند نیز استفاده می‌شود و در برخی موارد مانند صنایع ساخت ناخن مصنوعی یا کاغذ دیواری با نام واتر ماربلینگ (Water Marbling) نیز شناخته می‌شود.

رنگ آمیزی کلت با فناوری هیدرو دیپینگ

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فناوری هیدرو دیپینگ ویدیو زیر را مشاهده کنید.
همچنین این کتاب راهنما به منظور کسب اطلاعات بیشتر برای علاقه‌مندان به این فناوری می‌تواند مفید باشد. برای دانلود اینجا کلیک کنید.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer