شعبده بازی با آهن ربا

آهن ربا به دلیل خاصیت مغناطیسی خود همیشه برای افراد جذابیت داشته است. کنترل اشیا فلزی و جابجا کردن آنها بدون هیچ تماس ظاهری برای اکثر مردم جالب است. شعبده بازها نیز از این خاصیت مغناطیسی آهن ربا بسیار بهره می‌گیرند. اکثر شعبده بازان انگشتر و یا دستبندهای آهن ربایی قوی در دست دارند که در حین انجام عملیات شعبده بازی و تردستی مرتبط با آهن ربا، به آنها کمک می‌کند. در ادامه با چند شعبده بازی با آهن ربا آشنا می‌شویم.

شعبده بازی با آهن ربا

اگر برای انجام شعبده بازی با آهن ربا به انگشتر یا دستبندهایی که برای این منظور ساخته شده‌اند دسترسی ندارید می‌توانید یک قطعه آهن ربای نسبتا قوی را در زیر آستین خود قرار دهید و آن را با کش یا وسیله دیگری ثابت نگه دارید. با آهن ربا شعبده بازیهای بسیاری می‌شود انجام داد، اما در بیشتر موارد از آهن ربا برای جابجایی اجسام استفاده می شود.

توقف ثانیه شمار ساعت

به دوستتان بگویید که می توانید ثانیه شمار ساعت عقربه دار مچی اش را تحت تاثیر نیروهای فرا زمینی که به تازگی در وجود شما هلول کرده متوقف کنید.

شعبده بازی با آهن ربا - توقف ثانیه شمار ساعت

دستی که ساعت مچی دارد را با دستی که آهن ربا ندارد بگیرید و طوری نگه دارید تا به صورت افقی و در معرض دید هر دوی شما قرار بگیرد. با دست دیگر که آهن ربا دارد با حرکات نمایشی خاصی به ساعت نزدیک شوید و آن را بر روی ساعت طوری تنظیم کنید تا ثانیه شمار تحت تاثیر نیروی آهن ربا متوقف شود.

حرکت چوب کبریت در کف دست

مسلما شما می‌توانید اجسام فلزی مختلف را با آهن ربا حرکت دهید. مثلا می‌توانید یک سنجاق قفلی را در کف دست دوست خود بگذارید و با نزدیک کردن دستی که در آن آهن ربای مخفی قرار دارد به سنجاق و جابجا کردن آن موجب حرکت سنجاق شوید. البته شاید بتوان بچه‌ها را با این حرکت متعجب کرد، اما به احتمال زیاد بزرگترها سریعا متوجه وجود آهن ربا خواهند شد. پس بهتر است یک مقدار خلاقیت به خرج داده و بازی را پیچیده کنید.

شعبده بازی با آهن ربا - حرکت چوب کبریت

مثلا به جای جابجا کردن اجسام فلزی یک چوب کبریت را در کف دست دوستتان جابجا کنید. برای این کار کافیست یک سوزن نازک را با ظرافت از پایین چوب کبریت رد کرده و آن را داخل چوب کبریت قرار دهید. دقت کنید که چوب کبریت نباید صدمه ببیند. خوب الان می‌توانید با نزدیک کردن آهن ربا به چوب کبریت آن را جابجا کنید.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer