۱۰ حقیقت جالب درباره مثلث برمودا

مثلث برمودا که به نام مثلث شیطان هم شناخته می‌شود، حدود منطقه‌ای در ناحیه غربی اقیانوس اطلس شمالی است که گفته می‌شود بیش از ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما به طرز مرموزی در این منطقه ناپدید شده و یا از بین رفته‌اند.

مثلث برمودا

البته بر پایه گفته‌های نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا چنین مثلثی وجود ندارد و به عبارتی نام آن در انجمن نامهای جغرافیایی ایالات متحده شناخته شده نیست.

حقیقت مثلث برمودا چیست

در فرهنگ عامه برخی ناپدید شدن‌ها به فراهنجار یا فعالیت‌های زیست فرازمینی در این ناحیه نسبت داده شده است. شواهد و اسناد نشان می‌دهد که شمار بالایی از رویدادها یا دروغ بوده‌اند یا به درستی گزارش نشده بودند یا اینکه توسط نویسنده‌هایی پر و بال بیش از اندازه گرفته بودند.

حقیقت مثلث برمودا چیست

یکی از توضیحات علمی، وقایع مثل برمودا را به دلیل وجود گاز متان بسیار بالا در کف اقیانوسها در این منطقه می‌داند. گاز متان به دلیل فشار اقیانوس به شکل جامد (یخ) درآمده که به آن هیدرات گاز می‌گویند. تجزیه این ماده باعث می‌شود حبابهای گازی بر روی سطح آب ایجاد شده و چگالی آب را از حالت استاندارد خارج و موجب غرق شدن کشتی‌ها شوند. همچنین تشکیل گاز متان در هوای مثلث برمودا نیز می‌تواند زمینه را برای سقوط هواپیماها ایجاد کند.

مثلث برمودا وجود ندارد

حقیقت این است که مثلث برمودا ایده‌ای بود که توسط نویسندگانی به نام وی دبلیو جونز، چارلز برلیتز و وینسنت گادیس ابداع شد و در واقع می‌توان گفت مثلث برمودا وجود ندارد. البته این بدین معنی نیست که منکر حوادث و اتفاقات صورت گرفته در این منطقه باشیم، بلکه می‌توان گفت تقریبا میزان اتفاقات صورت گرفته در این منطقه با دیگر نقاط دنیا برابر است و هیچ اتفاق عجیب و غریبی در آن جا نمی‌افتد.

با این حال هنوز این مثلث برای بسیاری از افراد در هاله‌ای از ابهام و رمز و راز قرار دارد.

اگر می خواهید از ۱۰ حقیقت جالب درباره مثلث برمودا آگاه شوید، این ویدیو را ببینید.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer